måndag 30 september 2019

Översikt september

I slutet av varje månad sammanställs vilka utdelningar och förändringar som sker i portföljen så att jag kan följa utvecklingen bakåt i tiden.

Utdelningar:

Under september månad har jag fått månatliga utdelningar från Global X SuperDividend ETF, Global X SuperIncome Preffered ETF, Realty Income Corp och STAG Industrial Inc. Utöver dessa har jag också fått utdelningar från Johnson & Johnson, Unilever samt Castellum.

Köp och sälj:

Denna månaden har jag blivit aktieägare i två nya bolag för portföljen. Jag har köpt en liten del aktier i nischbanken Resurs Holding och varit med på börsintroduktionen av EQT. Av befintliga innehav har jag gjort en liten påfyllnad i Johnson & Johnson. Jag har inte sålt några aktier i månaden.

Tankar under månaden:

Denna månaden har haft två höjdpunkter. Det ena är att EQT noterades och även om jag inte fick allt jag tecknade för så är jag ändå glad för det lilla. Det andra är att utdelningen från Castellum (vilket är mitt största innehav)trillat in på kontot. Jag har också börjat fundera mer på att sälja av ett av mina utländska innehav som utvecklats oförskämt bra det senaste året, fast då behöver det redan finnas ett alternativ. En annan tanke som jag funderat kring är att börja månadsspara i fonder. Inte med så mycket men ändå att det köper i ur och skur ett visst datum varje månad. Vi får se hur jag gör till nästa månad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar