fredag 30 augusti 2019

Hundra procent

Idag gick mitt största innehav, Castellum, upp över 100 % för första gången. Vilken fantastiskt god investering detta varit (troligen den näst bästa i livet). Nu ser jag i och för sig mer till utdelningen men i och med en stadigt höjd utdelning följer sig naturligt en stadigt högre aktiekurs. Det brukar gå hand i hand. Dessutom är det för tidigt att säga att detta är den näst bästa förrän den dagen jag säljer av vilket jag troligen inte gör på lång tid framöver. Jag vill inte säga aldrig för visst skulle ledningen kunna ta en annan väg framöver men som det ser ut just nu är det en självklarhet till varför det är mitt största innehav.

Nu var det väldigt längesedan jag köpte mer i just Castellum men visst kommer jag vara redo den dagen räntorna höjs och fastighetsbolagen sätts på prov.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar