måndag 31 juli 2023

Översikt juli

I slutet av varje månad sammanställs vilka utdelningar och förändringar som sker i portföljen så att jag för egen del kan följa utvecklingen.

Utdelningar:
Under månaden har jag fått månatliga utdelningar från Global X SuperDividend ETF, Global X SuperIncome Preferred ETF, Realty Income Corp, STAG Industrial Inc, NorthWest Healthcare Properties REIT, Cibus Nordic Real Estate och Orion Office.

Utöver dessa har jag också fått utdelning från Brookfield Renewable Corp, Bank of Nova Scotia och Corem Property Group pref
. Slutligen fick jag också en större bonusutdelning från Rotschild & Co som jag skrev om i förra inlägget. Jag kommer tacka ja till uppköpserbjudandet och således sälja av allt till familjens holdingbolag. 

Köp och sälj:
Under månaden har jag fått köpt på mig lite fler Entra och även Lundbergföretagen.
Denna månaden har jag även sommarstädat lite och då valt att sälja av hela innehaven i Warner Bros. Discovery, Walt Disney och Orion Office. Jag tog förluster i alla bolagen men känner att det ändå får bli så och att de medel jag fick in kan växta bättre i annat.

Tankar under månaden: 
Jag har kikat på att sälja av ytterligare bolag från både min KF och ISK men valde att avvakta lite. Dels på grund av att de jag kollat på var i en uppåtgående trend men också då jag inte riktigt visste vad jag ville återinvestera i. 

Min utländska portfölj väger runt 40 % av helheten och det tycker jag känns bra nu när den svenska kronan underpresterat en längre tid. Samtidigt blir det dyrare för mig att köpa mer här men så får det vara.

Nu har jag också äntligen uppdaterat mina portföljer här på sidan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar