söndag 31 juli 2022

Översikt juli

I slutet av varje månad sammanställs vilka utdelningar och förändringar som sker i portföljen så att jag för egen del kan följa utvecklingen.

Utdelningar:
Under juli månad har jag fått månatliga utdelningar från Global X SuperDividend ETF, Global X SuperIncome Preffered ETF, Realty Income Corp, STAG Industrial Inc, NorthWest Healthcare Properties REIT och SBB (Samhällsbyggnadsbolaget i Norden).

Utöver dessa har jag också fått utdelning från Castellum, Corem Property Group pref, 
Brookfield Renewable Corp, Orion Office Reit och Bank of Nova Scotia.

Köp och sälj:
Denna månaden har jag gjort påfyllningar i Microsoft, BlackRock, Salesforce, Vonovia och Castellum.

Tankar under månaden:
Börsen fortsätter vara ganska sur under året och det är möjligt att detta är det nya normala. Å andra sidan ser vi inte något nytt säljtryck som i början av året. Jag tror därför att vi kan förvänta oss en ganska bra höst och om inte då så i alla fall under våren. 
Utdelningsmässigt har jag denna månad redan fått mer på totalen än hela förra året vilket känns mycket trevligt. Utdelningar som går rakt in i fler aktier och sannolikt hjälper till att öka utdelningen under 2023.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar