onsdag 31 augusti 2022

Översikt augusti

I slutet av varje månad sammanställs vilka utdelningar och förändringar som sker i portföljen så att jag för egen del kan följa utvecklingen.

Utdelningar:
Under augusti månad har jag fått månatliga utdelningar från Global X SuperDividend ETF, Global X SuperIncome Preffered ETF, Realty Income Corp, STAG Industrial Inc, NorthWest Healthcare Properties REIT och SBB (Samhällsbyggnadsbolaget i Norden).

Utöver dessa har jag också fått utdelning från AT&T, Colgate-Palmolive och Procter & Gamble.

Köp och sälj:
Denna månaden har jag köpt aktier i ett nytt innehav till min utländska portfölj och det är Ball Corp. Det är världens största tillverkare av aluminiumburkar men de gör också mycket andra behållare för livsmedel, hushållsprodukter och personlig vård. Jag har spanat på detta bolaget länge och tänkte att jag förr eller senare måste slå till så nu var en lika god tid som en annan.

Tankar under månaden: 
Denna månaden har varit rätt dålig utdelningsmässigt och jag har inte gjort några störra påfyllningar eller förändringar. Jag ligger ganska lågt i mina investeringar just nu eftersom det kan bli en skakig börs också. Fortsätter börsen ner under september månad kan det bli en del riktigt fina köp. Nästkommande månader ser också ut att bli lite roligare när det kommer till utdelningar vilket också känns bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar