lördag 31 oktober 2020

Översikt oktober

I slutet av varje månad sammanställs vilka utdelningar och förändringar som sker i portföljen så att jag lätt kan följa utvecklingen.

Utdelningar:
Under oktober månad har jag fått månatliga utdelningar från Global X SuperDividend ETF, Global X SuperIncome Preffered ETF, Realty Income Corp, STAG Industrial Inc och NorthWest Healthcare Properties REIT. Utöver dessa har jag också fått utdelningar från Brookfield Renewable Corp, Coca-Cola Co, Telia Company, Bank of Nova Scotia, Skanska och Bravida Holding.

Köp och sälj:
Under månaden har mina fondköp fortsatt. Fonderna jag köper varje månad är Avanza Zero (en svensk indexfond som är avgiftsfri), PriorNilsson Smart Global, Spiltan Aktiefond Investmentbolag, Spiltan Globalfond Investmentbolag samt Avanza World Tech by TIN.
Denna månaden har jag fyllt på i Investor, Assa Abloy, XACT Norden Högutdelande, Fortum, Brookfield Renewable Corp och AT&T. Inga försäljningar har skett under månaden.

Tankar under månaden:
Oktober har varit en bra utdelningsmånad och jag tycker att jag kommit över en del påfyllningar i befintliga innehav för ett bra pris. De senaste dagarna i oktober har börsen helt klart varit lite sur vilket inte kanske inte är så konstigt med tanke på hur omvärlden ser ut och hur börsen annars återhämtat sig från botten i mars.
Nu ser jag mycket fram emot att få summera portföljerna i slutet av december och även att se hur bolagen hanterar våren. Jag hoppas att bankerna kan få börja dela ut igen då detta troligen skulle innebära att 2021 blir ett rekordår (förutsatt att andra bolagen också pyntar utdelning). Helst samma eller mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar