fredag 31 juli 2020

Översikt juli

I slutet av varje månad sammanställs vilka utdelningar och förändringar som sker i portföljen så att jag lätt kan följa utvecklingen.

Utdelningar:
Under juli månad har jag fått månatliga utdelningar från Global X SuperDividend ETF, Global X SuperIncome Preffered ETF, Realty Income Corp, STAG Industrial Inc och NorthWest Healthcare Properties REIT. Utöver dessa har jag också fått utdelningar från Coca-Cola Co samt Bank of Nova Scotia.

Köp och sälj:
Under månaden har också mina köp i fonder fortsatt. Fonderna jag köper varje månad är Avanza Zero (en svensk indexfond som är avgiftsfri), Catella Hedgefond A, PriorNilsson Smart Global, Spiltan Aktiefond Investmentbolag och Spiltan Globalfond Investmentbolag.
Denna månaden har jag fyllt på i Hufvudstaden och i Fortum. Inga försäljningar har skett i månaden.

Tankar under månaden:
Juli månad har hittills blivit den sämsta utdelningsmånaden i år. Det är semestertider och rapportperioden är förbi med blandat resultat. Vädret har varit typiskt dåligt där jag bor men vi har åkt till Kroatien för att i alla fall få ett par veckors sol och bad över semestern. Har ännu inte kommit på helt hur alla funktioner fungerar när man skriver från mobilen. Kommer få fixa mitt standardtypsnitt Courier när jag kommer hem och fått tillgång till dator. Hoppas alla har en fin sommar och så ser vi fram emot börshösten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar