tisdag 26 november 2019

K-fastigheter börsnoteras

Imorgon är sista dagen att svara på K-fastigheters börsnotering. K-fastigheter är ett snabbväxande fastighetsbolag som både bygger, köper upp och hyr ut bostäder i främst Öresundsregionen. De växer också upp mot västra Sverige.

Jag har funderat ett tag på om jag ska teckna är fortfarande i valet och kvalet. Det hade suttit fint med ett fastighetsbolag som ägnar sig åt uthyrning av bostäder. I nuläget har jag inget mot bostadsmarknaden och min exponering mot fastigheter gäller endast kommersiella (Castellum).

Det är förståerligt att K-fastigheter inte lämnar någon utdelning om man ser till de ambitioner av tillväxt företaget har men jag som ser mig själv som utdelningsinvesterare har lite svårt för tillväxtcase även om dessa också kan ge fin avkastning i längden. Att tillägga är att finansmannen Erik Selin också är storägare.

Affiliate-länk till prospektet hos Avanza:
https://click.adrecord.com?c=33963&p=836&url=https%3A//www.avanza.se/kampanjer/kfastigheter.html%23motiv-till-erbjudandet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar